Strona internetowa salonu i gabinetu krok po kroku – cz. II

Lipiec 12, 2017

 

W pierwszej części lekcji omówiłam planowanie strony internetowej oraz zakup domeny i serwera (z poprzednią lekcją możesz się zapoznać tutaj).

Dziś zajmę się praktycznymi aspektami związanymi z przygotowaniem strony. Przeanalizuję różne sposoby tworzenia witryny internetowej (samodzielnie, przy pomocy kreatora, zlecenie zewnętrznej firmie) i przyjrzę się ich kosztom. Po lekturze tej części artykułu będziesz mieć pełną wiedzę niezbędną do stworzenia skutecznej strony internetowej Twojego salonu lub gabinetu.

Krok 3. – stworzenie strony

Jeżeli chcesz stworzyć stronę internetową, masz kilka opcji. Możesz:

  • skorzystać z pomocy zewnętrznej firmy, np. agencji interaktywnej,
  • zaprojektować stronę samodzielnie przy pomocy specjalnego kreatora,
  • wykonać stronę samodzielnie, korzystając z darmowego systemu zarządzania treścią.

Omówię po kolei wszystkie te możliwości, analizując ich zalety, wady i szacując prawdopodobne koszty. Zanim to zrobię, warto się zapoznać z ważnymi pojęciami, które będą się wielokrotnie pojawiać w dalszej części tekstu.

Pierwszym z nich jest CMS, czyli system zarządzania treścią. Poza treścią (teksty, grafiki, elementy wyglądu) do stworzenia strony potrzebne jest specjalne oprogramowanie, które układa wszystkie elementy w odpowiednich miejscach i zarządza dodawaniem nowych treści. To oprogramowanie jest określane właśnie jako CMS.

Drugie pojęcie to mobilność (responsywność) strony. Obecnie coraz więcej osób korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach itp. Nowoczesna strona internetowa musi mieć wersje mobilne, czyli takie, które dostosują się do mniejszego ekranu. Chodzi np. o to, żeby treści umieszczone na szerokiej stronie internetowej w wypadku wejścia przez smartfon wskakiwały jedna pod drugą, tak aby w prosty sposób można było przejrzeć zawartość.

Ostatnim ważnym tematem, który warto poznać przed przystąpieniem do tworzenia strony, jest jej pozycjonowanie, czyli działania mające na celu zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Na dobre pozycjonowanie strony składają się zarówno kwestie, które warto przemyśleć na etapie projektowania strony (np. przejrzysta struktura, intuicyjna nawigacja), jak i tworzenie odpowiednich treści, co z kolei wiąże się nie tylko z pracami nad stroną (opisy zabiegów), ale także z promocją strony (newsy oraz artykuły zawierające słowa kluczowe).

1 2 3Następna strona