Jak stworzyć unikalne SPA?

Maj 24, 2017

Oryginalny pomysł na SPA

Nasze SPA możemy oprzeć na motywie przewodnim. Ważne jest przy tym, aby zachować konsekwencję i by zarówno wystrój, jak i ofertę zabiegową zbudować wokół tego motywu. Na rynku światowym znajdziemy wiele gotowych koncepcji biznesowych bazujących na systemie franczyzowym. Możemy z nich skorzystać, jednak musimy się liczyć z tym, że tego typu rozwiązania kosztują.

Poniżej przedstawiam kilka przykładowych koncepcji biznesowych, które już się sprawdziły na rynku.

Motyw przewodni – znana marka

  • Marilyn Monroe™ SPA (z ofertą zbudowaną wokół znanej osoby) bazuje na idei glamour rooms, czyli gabinetów, w których można przejść metamorfozę, dobrać makijaż czy przygotować się do ważnej imprezy.
  • eforea SPA powstała z myślą o gościach hoteli Hilton na całym świecie.
  • Chanel SPA w Paryżu wykorzystuje sławę luksusowej marki kosmetycznej.
  • Armani SPA w Armani Hotel Milano we Włoszech także zbudowało swoją ofertę na renomie znanej marki – w tym wypadku związanej z modą.

Motyw przewodni – lokalne zasoby

Bazując na możliwościach, jakie daje nam okolica, możemy sami wykreować motyw przewodni, oparty na okolicznych zasobach naturalnych, regionalnej historii lub tradycji. Tę strategię wdrożyły następujące obiekty:

  • Głęboczek Vine Resort & SPA czy Pałac Mierzęcin Grape Spa & Wellness – winnica,
  • Herbal SPA w Herbarium Hotel & SPA *** w Chomiąży Szlacheckiej – zioła,
  • Ambra Spa w Hotelu Bernstein **** na wyspie Rugii w Niemczech – bursztyn,
  • Sacher Boutique SPA w Hotelu Sacher w Wiedniu – historia połączona z tradycją (czekoladowy tort Sachera),
  • Góralska Tradycja: SPA Sielsko Anielsko w Hotelu Bania i Day Spa Powrót do Źródła w Termie Bania w Białce Tatrzańskiej.

Motyw przewodni – egzotyka

Każdy z nas chciałby chociaż raz przenieść się w bajkowy świat tysiąca i jednej nocy lub spędzić kilka godzin w egzotycznym klimacie wyspy Bali. Tworząc taką ofertę, zapewnimy gościom niezapomniane przeżycia – wzorem takich miejsc, jak:

  • Marrakesz Wellness & Spa (w Hotelu Papuga w Bielsku-Białej),
  • balijskie SPA (w Hotelu Farmona w Krakowie, Dotyk SPA w Warszawie),
  • tajskie SPA (w Poznaniu).

Motyw przewodni – zdrowie

Zdrowy tryb życia i aktywność fizyczna to następne ważne aspekty, do których możemy się odwołać. Kluby fitness z poszerzoną ofertą prozdrowotną lub zbudowane wokół marki zdrowych produktów żywnościowych to np.:

  • Uzdrowisko Miejskie Sante (w Warszawie) – jego oferta (zarówno zabiegowa, jak i kulinarna) jest spójna z prozdrowotną polityką firmy Sante,
  • Holmes Place – światowa sieć klubów o profilu „fitness i zdrowie” funkcjonująca również w Polsce.

Oferta tych obiektów bazuje na:

  • intensywnych treningach w strefie fitness, cardio, często z pomocą trenera personalnego;
  • budowaniu społeczności, która wyznaje te same wartości związane ze zdrowiem i aktywnością fizyczną oraz komunikuje się za pośrednictwem mediów społecznościowych. Media te pozwalają rywalizować w grupie i wzajemnie mobilizować się do działania;
  • cyklicznych zabiegach na ciało, które mają na celu odchudzanie, modelowanie sylwetki oraz ogólnie rozumianą dbałość o ciało;
  • pourazowych i sportowych zabiegach fizjoterapeutycznych, takich jak np. masaż podciśnieniem; zabiegi te można uzupełnić seansami w saunie na podczerwień, działającymi relaksująco i terapeutycznie.

W tym wypadku trafimy do rosnącej rzeszy zwolenników zdrowego trybu życia. Połączenie oferty fitness z warsztatami kulinarnymi czy warsztatami psychologicznymi oraz zabiegami relaksacyjnymi pozwoli nam stworzyć bardzo atrakcyjne miejsce.

Motyw przewodni – natura

Tworząc unikalną koncepcję SPA, nie możemy pominąć bardzo promowanego wątku proekologicznego. Obejmuje on zarówno wykorzystanie w obiekcie rozwiązań, które pozwalają oszczędzać wodę czy prąd, jak i oferowanie zabiegów opartych na naturalnych produktach posiadających np. Ecocert.

Motyw eco SPA czy green SPA na pewno znajdzie grono wiernych klientów, ponieważ rośnie poziom świadomości proekologicznej, a trendy związane z powrotem do natury zyskują coraz większą popularność. Takie obiekty jak Ecoday Spa w Tarnowskich Górach opierają swoją ofertę na ekologicznych markach kosmetycznych. Ecoday Spa używa preparatów marki Pharmos Natur, których podstawowym składnikiem jest żywy liść aloesu z Ekwadoru.

Goście tego typu SPA zwracają większą uwagę na:

  • wykorzystywanie OZE, czyli odnawialnych źródeł energii,
  • stosowanie energooszczędnego źródła światła,
  • stosowanie organicznych ręczników i pościeli,
  • przygotowywanie posiłków i przekąsek wyłącznie z ekologicznych składników,
  • budowanie koncepcji SPA na wykorzystywaniu wyłącznie naturalnych kosmetyków, przygotowywanych bezpośrednio przed zabiegiem, często na bazie lokalnych produktów, np. torfu czy ziół,
  • stosowanie przy aranżacji wnętrz materiałów takich jak drewno czy kamień.

1 2 3Następna strona