Jak stworzyć unikalne SPA?

Maj 24, 2017

Motyw przewodni – cisza i kontemplacja

Jeszcze jednym elementem, który może stanowić doskonały motyw przewodni naszego SPA, jest po prostu cisza. Silence SPA, czyli ciche SPA, należy do ważniejszych trendów wyznaczonych przez grono ekspertów z całego świata w czasie zeszłorocznego spotkania Global Wellness Summit 2016 w Kitzbühel w Austrii. Znaczenie takiego wypoczynku rozumieją szczególnie osoby, które na co dzień pracują w warunkach permanentnego stresu.

Tworząc taki obiekt, należy się kierować następującymi założeniami:

  • znalezienie miejsca odosobnionego, gwarantującego głęboki relaks,
  • stworzenie filozofii całego obiektu w duchu holistycznym, opartej często na tradycjach hinduskich,
  • oparcie oferty zabiegowej na medytacji jako jednym z najważniejszych elementów,
  • wydzielenie wielu odosobnionych miejsc, które pozwolą gościom wyciszyć się w samotności,
  • opracowanie oferty kulinarnej dostosowanej do filozofii obiektu – można sięgnąć do kuchni wegańskiej lub wegetariańskiej,
  • dobranie odpowiedniego zapachu jako ważnego elementu aromaterapii w SPA.

Słowo „holistyczny” to ostatnio bardzo modne określenie. Spotykamy się z tym określeniem przy okazji medycyny holistycznej. Zajmuje się ona schorzeniami człowieka w szerszym ujęciu, badając poza stanem fizycznym również jego stan psychiczny i emocjonalny. Określenie to znajdziemy również w SPA oferującym zabiegi holistyczne, czyli takie, które mają zapewnić gościom komfort w wielu wymiarach: w sferze umysłu, ducha i ciała. Każdy element oferty powinien odpowiednio wpływać na te sfery – masaż na ciało, a zapach i odpowiednia muzyka na stan umysłu i ducha.

Rosnącą popularnością cieszą się obiekty tworzone w zabudowaniach przyklasztornych. Mentalna i fizyczna izolacja od bodźców zakłócających nasze codzienne życie pozwala znaleźć duchowe ukojenie. Oprócz ciszy i medytacji w takich obiektach można znaleźć zabiegi, które korzystają z bogatej, wielowiekowej tradycji wytwarzania określonych produktów przez zakonników (np. na bazie piwa czy miodu).

Ważne kroki w realizacji pomysłu na własne SPA

Myśląc o uruchomieniu własnego SPA, należy pamiętać o tych elementach:

  1. analiza rynku (otoczenia, konkurencji, opłacalności inwestycji), w tym wizyty w różnych obiektach SPA,
  2. opracowanie koncepcji SPA (wybór grupy docelowej, wybór motywu przewodniego) z uwzględnieniem planowanego budżetu inwestycji,
  3. opracowanie strategii marketingowej dla SPA,
  4. opracowanie projektu architektonicznego nowego obiektu lub dostosowanie już istniejącego lokalu do potrzeb koncepcji,
  5. opracowanie projektu wnętrz na bazie koncepcji SPA, w szczególności pod kątem wybranych urządzeń i wyposażenia,
  6. wybór marki kosmetycznej pasującej do koncepcji lub stworzenie własnej linii na bazie koncepcji,
  7. opracowanie menu zabiegowego SPA,
  8. faza pre-opening, czyli działania przed otwarciem obiektu SPA (uruchomienie robocze, szkolenia pracowników),
  9. otwarcie SPA (dopilnowanie kwestii organizacyjnych i promocyjnych) .

Pamiętajmy o tym, że niezależnie od tego, gdzie powstanie nasze SPA i do kogo skierowana będzie oferta, powinno się ono stać oazą relaksu, gdzie klienci będą mogli zregenerować siły oraz poprawić swoje zdrowie i wygląd.

 

Podobała Ci się lekcja Akademii Versum?
Podziel się!

1 2 3