Jak branża beauty może skutecznie wykorzystać wideo w social mediach?

Styczeń 23, 2019
video marketing miniatura

 

Wideo jest dziś wszędzie. W komunikacji marketingowej nie ma drugiej formy przekazu, która tak bardzo zdominowałaby zasięgiem platformy online. Już od kilku lat mówi się, że mamy “rok wideo”. Prawda jest jednak taka, że zaczęliśmy tę formę komunikacji konsumować chętniej w ostatnich 2-3 latach – za sprawą coraz lepszych łączy internetu mobilnego, świetnych telefonów, które pozwalają nam nie tylko oglądać ale i tworzyć filmy, no i platform social media, które pozwoliły nam je zupełnie za darmo publikować. I w ten sposób boom na wideo osiągnął światową skalę i jest siłą nie do zatrzymania. W takiej sytuacji aż trudno sobie wyobrazić, jak można nie stosować działań wideo marketingowych prowadząc biznes czy budując markę.

Dlaczego użytkownicy social mediów (i Mark Zuckerberg) tak bardzo kochają wideo?

Wideo działa na nas wyjątkowo sugestywnie i skutecznie. Dzięki ruchomemu obrazowi jesteśmy w stanie pokazać dosłownie wszystko w kilka sekund. Wymaga ono od nas także niewielkiego nakładu energii. Treści wideo konsumujemy pasywnie, w przeciwieństwie na przykład do tekstu. Czytanie to zdecydowanie bardziej wymagająca forma konsumpcji treści. To właśnie dlatego aż 62% Polaków nie przeczytało w roku 2017 żadnej książki. Za to oglądamy coraz więcej. W roku 2018 w ciągu jednej minuty w serwisie YouTube wyświetlanych było 4.3 miliona treści wideo. Od momentu, kiedy Facebook postawił filmy na podium ważności treści w swoim serwisie, wszystko zmierza w kierunku tworzenia i konsumpcji coraz większych ilości tego typu materiałów.

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego wideo jest tak ważne dla Marka Zuckerberga? Odpowiedź jest prostsza, niż myślisz. Skuteczność biznesowa każdej platformy social media jest dziś zależna od czasu, jaką użytkownicy tych serwisów spędzają w nich dziennie. Im więcej czasu poświęcają na konsumpcję treści np. na Instagramie, tym więcej właściciele tego serwisu zarabiają na nich, gdyż w tym czasie pokazywanych jest internautom więcej reklam. Tym samym wideo stało się ulubioną formą przekazu wszystkich CEO zarządzających platformami społecznościowymi, bo generuje najwięcej czasu spędzonego w tych serwisach.

Jak tworzyć treści wideo w serwisie Facebook

Z wideo marketingiem związany jest szereg przekonań. Jednym z pierwszych, jakie przychodzą Ci pewnie do głowy, jest przeświadczenie o wysokich kosztach produkcji. Rzeczywiście, jeszcze do niedawna, aby zrealizować materiał wideo, trzeba było mieć spory budżet. Dziś wystarczy mieć cel, pomysł i smartfona. Jeśli mowa o treściach ruchomych, które tworzone są z myślą o serwisie Facebook, musimy pamiętać o kilku ważnych zasadach.

#1 Treści wideo na Facebooku muszą być krótkie i dynamiczne.

Użytkownik Facebooka spędza w tym serwisie średnio około 1-2 minut na pojedynczą sesję. Oznacza to, że trudno nam będzie nakłonić go, by obejrzał dłuższy materiał. Dlatego tak popularne stały się w tym serwisie treści mikro-wideo, czyli filmy trwające krótko, często nawet kilkanaście sekund. Jeśli w materiale pojawia się narrator, musisz pamiętać, by w pierwszych sekundach filmu złapał uwagę widza. Jak to zrobić? Wystarczy, że zaczniesz film od zdania wzbudzającego ciekawość.

Inspiracje:

  • W tym filmie pokażę Ci trzy proste kroki na to, jak zadbać o włosy zimą.
  • Jeśli chcesz poznać najnowsze trendy w koloryzacji, koniecznie zobacz ten film do końca.
  • Dziś opowiem Ci o strzyżeniu włosów. Zostań do końca, by poznać moje tajniki.

#2 Dodawaj napisy do filmu

Jeśli w filmie jest tekst mówiony, do materiału musisz dodać napisy z transkrypcją. Facebook podaje, że około 80-90% użytkowników ich serwisu ogląda wideo bez dźwięku. Oznacza to, że bez napisów nie są w stanie w 100% zrozumieć przekazu. Poniżej zamieszczam link do tutoriala stworzonego przez Facebooka, w którym krok po kroku wyjaśnione jest, jak zamieścić napisy do każdego materiału wideo, nawet takiego już opublikowanego na Twoim fanpage’u.

Facebookowy tutorial dodawania napisów.

1 2 3Następna strona