Jak branża beauty może skutecznie wykorzystać wideo w social mediach?

Styczeń 23, 2019
video marketing w salonie

 

#3 Twój film powinien być kwadratowy

Zapewne tak jak większość użytkowników Facebooka, korzystasz z tej platformy przy użyciu mobilnej aplikacji na swoim telefonie. A ta skonstruowana jest w taki sposób, że kiedy przeglądamy Facebooka, trzymamy telefon pionowo w dłoni. To powoduje, że wszystkie wizualne treści publikowane na Facebooku walczą o przestrzeń na ekranie naszych telefonów. Jeśli publikujesz poziomy film, zajmuje on mniejszą powierzchnię telefonu Twoich odbiorców. Jeśli zaś film nagrany jest w kwadracie lub pionie, staje się on bardziej eksponowany.

#4 Wykorzystuj nietypowe formaty postów

Treści wideo można wykorzystać, by tworzyć nietypowe formaty publikacji postów. Jednym z nich jest karuzela, czyli post, który składa się z minimum 3, a maksimum 10 elementów. Mogą być nimi zdjęcia lub filmy. Ta forma publikacji postów jest bardzo skuteczna ze względu na to, że zwraca uwagę użytkowników Facebooka. Każdy z komponentów karuzeli może kierować linkiem do innego adresu www.

Pomysły na treści prezentowane w postaci karuzeli:

  • 5 najpopularniejszych fryzur tej zimy.
  • 7 inspiracji na fryzurę ślubną.
  • Kosmetyki do włosów, które musisz wypróbować.

Jeśli chcesz stworzyć treść wideo, która będzie przyciągać wzrok i będzie ją „lubił” algorytm Facebooka, a nie masz pomysłu na film – wypróbuj pokaz slajdów. To typ posta, który Facebook rozpoznaje jako wideo, a tworzony jest ze zdjęć lub grafik. Połącz ze sobą od 3 do 10 zdjęć w formacie kwadratowym, podłóż dźwięk z darmowej bazy muzyki na Facebook’u i… voila! Właśnie zaprojektowałeś post wideo.

Jak wybrać rodzaj wideo na Facebooka w branży beauty

Przyglądając się trendom związanym z wideo marketingiem w branży beauty na świecie i w Polsce, mogę swobodnie powiedzieć, że najpopularniejsze z nich można podsumować w 3 kategoriach:

1. Tutoriale

Filmy pokazujące jak coś zrobić krok po kroku od zawsze były jednymi z najchętniej oglądanych w social media. Takie materiały bardzo często kręcone są tak, by pokazać cały proces, ale w przyspieszeniu – dzięki czemu pozostają krótkie (jak np. wideo z popularnego fanpage’a kulinarnego Tasty). W takich filmach często widoczne są tylko dłonie, włosy itd. Materiały nastawione są na pokazywanie szczegółu, nie ogółu. Przykłady to:

  • Jak uczesać się do pracy.
  • Henna brwi – krok po kroku.
  • Fale prostownicą w kilka minut.

2. Poradniki

Materiały eksperckie, w których dzielisz się swoimi poradami oraz wskazówkami dotyczącymi pielęgnacji, koloryzacji czy trendów. Twoi klienci nieustająco szukają nowych rozwiązań, wskazówek. Podziel się swoim doświadczeniem i przekonaj ich, by to właśnie do Ciebie skierowali swoje kroki.

3. Realizacje „przed-po”

W branży beauty zdecydowana większość materiałów pokazujących proces przygotowania klienta, bazuje na zdjęciach. Wideo daje nam zdecydowanie więcej możliwości. Nie tylko dlatego, że pozwala pokazać więcej ujęć, ale również dlatego, że jest po prostu bardziej atrakcyjny wizualnie. Wyróżnij się na tle konkurencji i twórz materiały filmowe ze swoich realizacji!

Wideo na Instagramie? Na co warto postawić?

Jako że Instagram jest częścią imperium Facebooka, naturalnym było, że i w tej platformie rozwijane będą nowe możliwości komunikacji wideo. O ile treści wideo średnio przyjęły się w klasycznych aktualnościach Instagrama, o tyle świetnie radzą sobie w formie „Insta Stories”, czyli relacji. Wiele marek stawia na stałą komunikację właśnie w tym kanale – tworząc codziennie nowe relacje, zawierające autentyczne i proste treści wideo. Zasadniczą cechą Instagram Stories jest ta, że znikają one po 24 godzinach od opublikowania. Pozwala to markom na dużo większą swobodę komunikacyjną. Wiele salonów i gabinetów z branży beauty wykorzystuje relacje do – jak sama nazwa wskazuje – relacjonowania życia firmy, pokazywania prac czy budowania więzi z klientami. Do Instagram Stories możemy dodawać zdjęcia lub 15-sekundowe filmy.

1 2 3Następna strona