Jak branża beauty może skutecznie wykorzystać wideo w social mediach?

Styczeń 23, 2019

Dłuższe formaty wideo na Instagramie

W 2018 roku Instagram wprowadził nową funkcję, która ma zachęcić bardziej śmiałych użytkowników do tworzenia dłuższych treści wideo. Nowość ta nazwana została IGTV (Instagram TV). Królują tam treści trwające od 15 sekund do nawet 10 minut. To idealne miejsce do budowania marki osobistej. Ponieważ treść dodawana do IGTV nie znika i kręcona jest telefonem, wielu twórców ośmiela się, by swoją przygodę z wideo marketingiem rozpocząć właśnie od tego kanału.

Czego potrzebujesz, by zacząć tworzyć treści wideo?

Teraz, kiedy już wiesz gdzie i jakie treści filmowe możesz publikować, pozostaje jeszcze jeden ważny aspekt do omówienia – sama kreacja wideo. W tej części podpowiem Ci, jak ujarzmić proces tworzenia go za pomocą smartfona. O czym musisz pamiętać?

#1 Światło

Zapamiętaj! Dobre oświetlenie może poprawić słaby kadr, z kolei brak odpowiedniego światła jest w stanie zepsuć nawet najlepsze ujęcie. Zanim zaczniesz tworzyć film, znajdź taką część pomieszczenia, która ma dużo dostępu do światła dziennego lub wyjdź na zewnątrz. Jeśli nie jest to możliwe, zaopatrz się w dodatkowe źródło światła.

#2 Mikrofon zewnętrzny

Jeśli w Twoich materiałach ma być dobrze słychać osoby wypowiadające się, zainwestuj w dobry mikrofon krawatowy do smartfona. Dzięki niemu dźwięk w twoim filmie będzie perfekcyjny. Dobre mikrofony tego typu to np. Saramonic SR-LMX1+, Boya BY-M1 czy Rode SmartLav+.

#3 Obiektyw

Zanim zaczniesz kręcić, upewnij się, że masz czysty obiektyw. Najlepiej wyrobić sobie nawyk czyszczenia go przed każdym nagrywaniem.

#4 Tryb samolotowy

Zanim zaczniesz nagrywać, włącz w swoim telefonie tryb samolotowy lub funkcję “nie przeszkadzać”. Dzięki temu w trakcie tworzenia filmu unikniesz przykrej niespodzianki w postaci połączenia przychodzącego, które przerwie nagrywanie.

#5 Wykorzystaj darmowe narzędzia

Dokonaj prostej obróbki materiału wideo na telefonie przy pomocy darmowego narzędzia do montażu. Może to być przykładowo aplikacja InShot, która pozwala łączyć pliki wideo, skarać je, dodawać elementy graficzne i muzykę.

Teraz jesteś już gotów, aby podjąć pierwsze kroki w działaniach wideo w social mediach! Jestem pewna, że szybko przekonasz się nie tylko o tym, jak bardzo są skuteczne, ale także o tym, że to świetna zabawa. Życzę Ci wielu kapitalnych przygód wideo!

 

Podobała Ci się lekcja Akademii Versum?
Podziel się!

1 2 3