Więcej klientów z polecenia

Kwiecień 26, 2017

Zniżka za polecanie

Najłatwiejszą i najczęściej stosowaną przez menedżerów formą podziękowania za polecanie usług salonu jest promowanie komunikatu: „Poleć nasze usługi, a otrzymasz 20% zniżki”. To jest oczywiście dobry kierunek. A jeżeli pomyślisz, że to może za duża kwota, to szybko przelicz – czy opłaca się dać jeden zabieg gratis przy zakupie pięciu? Oczywiście, że tak! Problem jednak jest taki, że to nie przekonuje Twojej klientki do polecania. Można powiedzieć, że czasem może działać odwrotnie – ludzie wolą nie zachęcać do usług jakiejś firmy, ponieważ boją się posądzenia, że mają w tym jakiś interes. Dlatego warto podkreślać, że bon, który dajesz klientce za przysłanie do Ciebie jej znajomych, to dowód wdzięczności za rozpowszechnianie pozytywnej opinii, a nie wynagrodzenie za wykonaną pracę.

A może upominek?

Czasem przygotowujesz swoim klientkom miłą niespodziankę za lojalność i za polecanie znajomym Twoich usług. Mówisz: „Bardzo dziękuję za polecenie, mam dla pani małą niespodziankę” i wręczasz kosmetyk lub opakowanie ulubionej herbaty. To wszystko jest miłe, ale może prowadzić do niepotrzebnych nieporozumień ze względu na rosnące oczekiwania klientów co do prezentów. Zawsze znajdzie się ktoś, kto może odebrać Twój prezent jako niewystarczający w stosunku do jego wysiłku. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie klarownych zasad, na przykład za jedno zrealizowane polecenie polecający otrzymuje konkretny rabat na kolejne usługi.

Jak zrobić to prościej?

Wprowadzając system poleceń, uwzględnij inne podobne akcje w swoim salonie – by nie mnożyć bytów bez potrzeby. Jeżeli masz już system promocji, program lojalnościowy, zniżki dla stałych klientów, a do tego dołożysz dodatkową zachętę do polecania, to istnieje duże zagrożenie, że wprowadzisz zamęt w głowach klientów. Dlatego najlepiej wpleść nagrody za polecanie w istniejący program lojalnościowy. Dzięki temu klientka będzie mogła szybciej zdobyć atrakcyjny zabieg gratis lub w obniżonej cenie, a może dostanie voucher prezentowy, który wręczy bliskiej osobie na urodziny.

Jeżeli jeszcze nie masz programu lojalnościowego, to teraz jest doskonała okazja, by go wprowadzić. Sprawdź, czy to możliwe w Twoim systemie do rejestrowania wizyt.

Co będzie atrakcyjne dla przyjaciół?

Samo zapewnienie o wysokiej jakości Twoich usług lub zachwyt nad efektami po konkretnym zabiegu czasem wystarczy, by panie dzwoniły z zamówieniem „Poproszę to samo, co koleżanka”. Jednak gdy chcesz zwiększyć efektywność zapraszania znajomych na zabiegi, to przygotuj „zaproszenie dla przyjaciela”. Może się zastanawiasz, co będzie atrakcyjniejsze: 20% zniżki czy bon o wartości 50 złotych na pierwszy zabieg. Jednak podejmując decyzję, nie sugeruj się tym, co będzie atrakcyjne dla obdarowanej osoby. Skup się raczej na tym, by Twoja klientka miała wrażenie, że daje przyjacielowi coś wartościowego. Najważniejsze jest bowiem wzmocnienie motywacji osoby, która będzie wręczać te zaproszenia. Jeżeli Twoja klientka nie będzie przekonana do tego, że takie zaproszenie jest atrakcyjne, to nie będzie skłonna do zachęcania swoich znajomych.

1 2 3Następna strona