Lekcje, szkolenia i kursy

Jak przygotować salon na kontrolę sanepidu?

Jak przygotować salon kosmetyczny na kontrolę sanepidu?

Otwierając gabinet kosmetyczny, musisz spełnić wiele wymogów oraz trzymać się szczegółowych zaleceń prawa budowlanego i administracyjnego. Oprócz wszelkich odbiorów wentylacji czy odbioru technicznego wykonanego przez inspektora sanitarnego, musisz też dysponować pewnymi dokumentami, które przedstawisz sanepidowi w razie ewentualnej kontroli. Kontrola sanepidu spędza sen z powiek wielu właścicielom gabinetów. Jak się do niej przygotować? W przypadku… Czytaj dalej »

Procedury w branży beauty, czyli jak usprawnić organizację pracy w salonie

procedury_w_branzy_beauty

  Dobrze opracowane, zrozumiałe i konsekwentnie stosowane przez wszystkich pracowników procedury pomagają Ci skutecznie rozwijać salon i zwiększają jego szanse na sukces. Wspierają dobrą organizację pracy, ułatwiają zarządzanie zespołem, doskonałą realizację usług, a także utrzymywanie wysokich standardów obsługi – które dają Ci przewagę nad konkurencją. Warto pamiętać, że lojalność klienta utrzymuje się właśnie poprzez dostarczanie… Czytaj dalej »

Employer branding, czyli jak budować markę pracodawcy

rynek-pracownika

  Rynek pracy w Polsce w coraz większym stopniu staje się rynkiem pracownika, a dotyczy to szczególnie osób ze specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem – w tym ekspertów z branży hair & beauty. Niewątpliwie na ten stan rzeczy wpływ miała m.in. emigracja doświadczonych kosmetologów, kosmetyczek, fryzjerów, specjalistów medycyny estetycznej i menedżerów zarządzających ośrodkami SPA, a także… Czytaj dalej »

Najnowsze trendy światowe w branży spa & wellness

  Każdego roku różne organizacje prześcigają się w prognozowaniu kierunków rozwoju rynku spa & wellness. Dokąd zmierza ta branża? Co będzie hitem w najbliższej przyszłości? Czego oczekują goście tego typu obiektów? Szczególnie zauważalna jest rywalizacja pomiędzy nieinwazyjnymi zabiegami wellness, które mają na celu wyciszenie oraz oczyszczenie ciała, umysłu i ducha, a zabiegami z zakresu medycyny… Czytaj dalej »

Jak stworzyć unikalne SPA?

  Rynek SPA & wellness w Polsce jest już bardzo dojrzały, a stale rosnąca liczba nowych obiektów powoduje, że stał się niezwykle konkurencyjny. Stworzenie unikalnego miejsca, do którego goście będą stale wracać, wymaga zbudowania oferty opartej na ciekawej koncepcji. Tworząc nowe miejsce, pamiętajmy, aby: zacząć od koncepcji, a nie od projektu, być niekonwencjonalnym, szukać unikalnych… Czytaj dalej »

Perfekcyjna recepcja w salonie

  Prawidłowo zorganizowana recepcja jest niezwykle ważnym elementem każdego salonu fryzjerskiego i kosmetycznego. Wpływa na obsługę klientów oraz organizację pracy. Z mojego doświadczenia wynika, że w firmach, w których funkcjonuje taki punkt, znacznie łatwiej nawiązuje się relacje z klientami oraz sprawniej zarządza pracą. To szczególne miejsce, w którym klient wyrabia sobie opinię na temat salonu,… Czytaj dalej »

Rozwijaj gabinet z głową. Specjalizacja czy szeroki zakres usług?

    Na przestrzeni ostatnich lat branża kosmetyczna przeszła prawdziwą rewolucję. Małe salony stopniowo poszerzały swoją ofertę, wprowadzając nowe kosmetyki i przede wszystkim sprzęt, bez którego dzisiaj nie można myśleć o dużych zyskach. Dynamiczny rozwój możliwości zabiegowych spowodował, że wiele gabinetów stanęło przed trudnym dylematem: wprowadzać do oferty kolejne nowości czy może wyspecjalizować się w… Czytaj dalej »

Jak zarządzać ryzykiem w branży usług hair & beauty?

  Ryzyko to powszechne zjawisko, związane ze wszelkimi rodzajami ludzkiej działalności. Istniało zawsze, nie było i nie ma takiej aktywności, której nie towarzyszy. Na czym zatem polega ryzyko w branży usług hair & beauty? W jaki sposób można je określić, opisać i jak nim zarządzać w salonie urody? W tej lekcji postaram się odpowiedzieć na… Czytaj dalej »

Odpowiedzialność społeczna w branży hair & beauty

   Aktywność coraz większej liczby salonów urody nie ogranicza się wyłącznie do świadczenia usług fryzjerskich, kosmetycznych czy spa. Wiarygodność marki i zaufanie do niej są budowane nie tylko przez jakość obsługi, ale również przez odpowiedzialność społeczną biznesu, czyli działania na rzecz rynku pracy, środowiska naturalnego, zdrowia oraz lokalnej społeczności. Oto przykłady działań prospołecznych, które pomagają… Czytaj dalej »

Czy franczyza jest dobrym pomysłem na własny biznes w branży hair & beauty?

  Franczyza to sposób prowadzenia działalności gospodarczej w ramach istniejącej, zorganizowanej sieci sprzedaży lub świadczenia usług. Innymi słowy to prowadzenie własnego biznesu pod szyldem innej marki. Usługi kosmetyczne i fryzjerskie należą do biznesów często wybieranych przez franczyzobiorców. Czy to dobry pomysł? Na czym polega? Jakie są jego wady i zalety? Postaram się odpowiedzieć na te… Czytaj dalej »