Lekcje, szkolenia i kursy

Jak czytać wyniki swojej firmy, by zwiększać zyski

  Prowadzenie interesów to nie tylko regularne sprawdzanie, czy na koniec miesiąca będzie dość pieniędzy na pokrycie kosztów i czy zostanie coś jeszcze na inwestycje. Takie krótkoterminowe zestawienia nie wystarczą do podejmowania decyzji o dalszym rozwoju. Prowadząc biznes w branży hair&beauty, musisz ciągle zadawać sobie pytanie „i co dalej?”. Jak zwiększyć liczbę klientów i sprzedaż,… Czytaj dalej »

Plan naprawczy w salonie urody, czyli gdzie szukać przyczyn niepowodzenia

  Przedsiębiorczy właściciele i właścicielki salonów piękności, podobnie jak posiadacze innych firm usługowych, miewają chwile zwątpienia. Salon urody jest jak żywy organizm, utrzymanie go w dobrej kondycji wymaga ciągłych starań, reagowania na ogólne branżowe trendy oraz zmiany zachodzące w lokalnym otoczeniu. Niepokojące sygnały powinny skłaniać dobrego menedżera do szerokich przewartościowań i wprowadzania ulepszeń. Te bardziej kompleksowe zmiany to… Czytaj dalej »

Zatrudnię fryzjera lub kosmetyczkę

czyli gdzie szukać pracowników i czym się kierować przy zatrudnianiu?   Idealny kandydat do pracy w branży hair&beauty powinien być nie tylko świetnym fachowcem, ale i osobą pasującą do zespołu. Pamiętając, jakie znaczenie w tworzeniu dobrej atmosfery w salonie i osiąganiu wyznaczonych celów ma zgrany zespół, warto zwrócić uwagę nie tylko na umiejętności fryzjerskie czy… Czytaj dalej »

Konflikt i co dalej, czyli jak budować porozumienie

  „Nie ma problemów, są tylko rozwiązania” – mawiał Wojciech Olejniczak, Rektor Senior Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, w której miałam przyjemność pracować. Rzeczywiście, trzeba przyznać, że skoncentrowanie się na szukaniu rozwiązań przynosi pozytywne rezultaty. Poniżej kilka wskazówek, jak to robić. Oddziel ludzi od problemu Nierzadko skonfliktowane strony, zamiast skupić się na przyczynie nieporozumienia i na możliwych… Czytaj dalej »

Jak finansować działalność salonu fryzjerskiego i kosmetycznego

  Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa (w tym salony kosmetyczne i fryzjerskie) stanowią serce naszej gospodarki. Jednak na drodze rozwoju i umacniania pozycji rynkowej tych firm stoją liczne bariery, a do podstawowych przeszkód należą ograniczenia finansowe. Największe problemy z dostępem do zewnętrznych form finansowania mają osoby rozpoczynające działalność gospodarczą oraz firmy mikro. Nie posiadają one… Czytaj dalej »

Skuteczny manager salonu

  Manager w branży beauty musi być przede wszystkim skuteczny. Sprawdźmy, jakie wymagania powinien spełniać kandydat na tę posadę, aby można mu było powierzyć kierowanie salonem. Jeszcze kilka lat temu to stanowisko kojarzyło się tylko z największymi i najbardziej ekskluzywnymi obiektami. Dziś managera coraz częściej zatrudniają właściciele mniejszych salonów i gabinetów, powierzając zarządzanie biznesem doświadczonym… Czytaj dalej »