Lekcje, szkolenia i kursy

Bony podarunkowe jako narzędzie zwiększania sprzedaży w salonie

  Vouchery mogą doskonale wpłynąć na zwiększenie sprzedaży, pozyskiwanie nowych klientów i, co najważniejsze, na poprawę płynności finansowej firmy. Niestety wiele salonów bagatelizuje potencjał bonów. Menedżerowie zazwyczaj nie przykładają się odpowiednio do doboru zabiegów, przygotowania projektu graficznego czy promocji. Zobaczmy, jak prawidłowo podejść do tego tematu, stworzyć ciekawą ofertę i skuteczną strategię sprzedaży. Bony podarunkowe… Czytaj dalej »

Projektowanie przyjaznej przestrzeni salonu urody, czyli wellness w designie

  Zapewne wielokrotnie spotkaliście się z określeniem „wellness”. Od kilkunastu lat filozofia wellness króluje w różnego rodzaju usługach wiążących się z regeneracją organizmu, dbałością o ciało, zwiększeniem potencjału zdrowotnego, np. w gabinetach odnowy biologicznej, spa, salonach piękności, klubach fitness. Czasy współczesne nazywane są nawet erą wellnessu. Ale czy wellness może dotyczyć także designu otaczającej nas… Czytaj dalej »

W jaki sposób zaproponować kurację pielęgnacyjną w salonie?

  Punktem wyjścia do przedstawienia propozycji kuracji pielęgnacyjnej w salonie jest wykonana diagnoza oraz poinformowanie klientki o jej wynikach. Diagnoza może brzmieć następująco: „Ma pani świetne włosy. Jest ich dużo i są grube. Nie mniej jednak, zauważyłam, że są przesuszone. straciły połysk oraz są szorstkie w dotyku. Co o tej porze roku nie jest przypadkiem… Czytaj dalej »

Jak wykorzystać trendy konsumenckie, by wyróżnić się na rynku i zwiększyć sprzedaż w salonie cz. II

Trend# 5. Kobiety sukcesu Współczesna kobieta nie jest już przysłowiową kurą domową. Wiele zawodów, które wcześniej zarezerwowane były wyłącznie dla mężczyzn, zaczynają wykonywać kobiety. Jest nas coraz więcej w polityce, zajmujemy najwyższe stanowiska w pracy. Współczesna kobieta zna swoją wartość i coraz częściej zaczyna dbać także o siebie oraz realizację swoich pasji. Dużą wagę przywiązuje… Czytaj dalej »

Sposoby radzenia sobie z trudnymi klientami

  Obsługa trudnego klienta bywa niełatwa. Czasami trzeba się zmierzyć z bardziej lub mniej uzasadnionymi roszczeniami, a zdarzeniom tym na ogół towarzyszą ogromne emocje – zarówno po stronie pracownika salonu, jak i jego oponenta. O tym, jak znaleźć profesjonalne rozwiązanie tych niełatwych – de facto dla obu stron – sytuacji, dowiesz się z dzisiejszej lekcji…. Czytaj dalej »

Jak skutecznie komunikować się z klientem?

  Nie wszyscy klienci potrafią w obrazowy i zrozumiały sposób opisać swoje oczekiwania dotyczące jakiegoś zabiegu czy nowej fryzury. Niektórzy zwyczajnie są jeszcze niezdecydowani, inni mogą nieświadomie wprowadzać nas w błąd. Podpowiadamy, jak się komunikować, by spotkania z klientem nie były wyłącznie stresującą walką. Aby odnieść sukces w branży hair&beauty, oprócz fachowej wiedzy i techniki… Czytaj dalej »

Jak zachęcić klientów do powrotu i zwiększyć ich lojalność

  Samo zadowolenie klienta z wykonanej usługi nie przekłada się bezpośrednio na jego lojalność. Bez dodatkowych zachęt i dobrze przemyślanej strategii budowania stałej relacji z klientem pieniądze wydane na jego pozyskanie mogą być jedynie stratą. Zapełnienie grafiku salonu nowymi wizytami to jedynie niewielka część sukcesu. O pełnym powodzeniu biznesowym można mówić, kiedy z tych wizyt… Czytaj dalej »

Terminarz i Karta Klienta

Czyli jak rozpocząć profesjonalną obsługę klienta i zwiększyć przychody salonu fryzjerskiego.   „Przychodzi baba do lekarza” – któż z nas nie zna tych dowcipów? A co robi lekarz, kiedy przychodzi do niego baba? Otwiera kartę pacjenta, zapoznaje się z adnotacjami z dotychczasowych wizyt i… analogicznie u fryzjera: przychodzi klientka do salonu fryzjerskiego, a fryzjer, zanim… Czytaj dalej »