Lekcje, szkolenia i kursy

5 powodów, dla których e-mail jest niezbędnym narzędziem promocji

  E-mail to ta forma reklamy, koło której nie można przejść obojętnie. Dostarczana jest w jedno z najbardziej prywatnych miejsc w sieci – do skrzynki poczty elektronicznej. Sam ten fakt decyduje o tym, że e-mail staje się bardzo personalnym kanałem komunikacji między Twoją firmą a klientem. Nie ma w internecie drugiego kanału dotarcia do klienta,… Czytaj dalej »

Planowanie czasu w salonie urody

    W prowadzeniu działalności salonu bardzo ważnym elementem jest umiejętność prawidłowego planowania działań i zarządzania swoim czasem. Aby w praktyce zrealizować wszystkie swoje zamierzenia, potrzebujemy najpierw biznesplanu (zobacz, jak budować biznesplan w salonie). Biznesplan stanowi pewien kierunkowskaz, według którego możemy świadomie ustalić zestaw czynności – tak zwanych aktywności – koniecznych do realizacji wytyczonych celów…. Czytaj dalej »

Sposoby radzenia sobie z trudnymi klientami

  Obsługa trudnego klienta bywa niełatwa. Czasami trzeba się zmierzyć z bardziej lub mniej uzasadnionymi roszczeniami, a zdarzeniom tym na ogół towarzyszą ogromne emocje – zarówno po stronie pracownika salonu, jak i jego oponenta. O tym, jak znaleźć profesjonalne rozwiązanie tych niełatwych – de facto dla obu stron – sytuacji, dowiesz się z dzisiejszej lekcji…. Czytaj dalej »

Konflikt i co dalej, czyli jak budować porozumienie

  „Nie ma problemów, są tylko rozwiązania” – mawiał Wojciech Olejniczak, Rektor Senior Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, w której miałam przyjemność pracować. Rzeczywiście, trzeba przyznać, że skoncentrowanie się na szukaniu rozwiązań przynosi pozytywne rezultaty. Poniżej kilka wskazówek, jak to robić. Oddziel ludzi od problemu Nierzadko skonfliktowane strony, zamiast skupić się na przyczynie nieporozumienia i na możliwych… Czytaj dalej »

Jak radzić sobie z konfliktami w salonie?

    Świadome zarządzanie salonem fryzjerskim czasami wiąże się z trudnościami. Doświadczył tego znajomy menedżer, który po przeanalizowaniu przychodów i kosztów prowadzenia salonu doszedł do wniosku, że fryzjer z obrotem miesięcznym w wysokości 9000 zł i wynagrodzeniem 40% jest nierentownym pracownikiem. Dlatego też zaproponował mu zmianę dotychczasowej umowy, wskazując jednocześnie na inne źródła zarabiania dodatkowych… Czytaj dalej »

SEM i SEO – czyli jak promować stronę internetową salonu

Stworzenie witryny internetowej to nie wszystko. Warto jak najefektywniej wykorzystać możliwości docierania do klientów za pomocą Internetu. W związku z tym trzeba jeszcze zadbać o to, aby strona była funkcjonalna (miała np. system rezerwacji online oraz informowała o aktualnych promocjach), czytelna (ułatwiała odnajdywanie najważniejszych informacji) oraz widoczna w sieci i dostępna dla klientów. Strona internetowa… Czytaj dalej »

5 różnych rzeczywistości i 5 różnych korzyści

  Jak można je wykorzystać w kontaktach z klientami salonów urody Menedżer salonu urody powinien nieustannie się edukować w dziedzinie psychologii, ponieważ w głównej mierze właśnie ta wiedza wpływa na efekty jego pracy zawodowej. Warto np. zdawać sobie sprawę z tego, że nasze wyobrażenia i osądy indywidualne oraz przekonania dzielone z innymi nakładają się na… Czytaj dalej »

Jak zorganizować opłacalną akcję promocyjną salonu

  Promocja przeważnie kojarzy się ze sprzedażą produktu i usługi w niższej cenie. W świecie beauty często jest tożsama z myśleniem: „Bardzo potrzebuję klientów, więc chętnie ich przyjmę za jakiekolwiek pieniądze”. W rzeczywistości promocja to nie tyle wołanie o pomoc w utrzymaniu płynności finansowej, ile świetne narzędzie do przyciągania uwagi klientów. Jednak przygotowanie takiej akcji… Czytaj dalej »

Budowanie efektywnych zespołów

  Warto wiedzieć, że zespół, którym zarządzamy, zanim stanie się w pełni dojrzały i efektywny, ewoluuje i przechodzi przez poszczególne etapy rozwoju; rozpoczynając od etapu I nazywanego tworzeniem, poprzez etap ścierania (II) oraz normowania (III), dochodzi do IV etapu, zwanego działaniem. Na każdym z tych etapów zarówno kompetencje (wiedza oraz umiejętności) pracowników, jak i ich… Czytaj dalej »

Jak skutecznie komunikować się z klientem?

  Nie wszyscy klienci potrafią w obrazowy i zrozumiały sposób opisać swoje oczekiwania dotyczące jakiegoś zabiegu czy nowej fryzury. Niektórzy zwyczajnie są jeszcze niezdecydowani, inni mogą nieświadomie wprowadzać nas w błąd. Podpowiadamy, jak się komunikować, by spotkania z klientem nie były wyłącznie stresującą walką. Aby odnieść sukces w branży hair&beauty, oprócz fachowej wiedzy i techniki… Czytaj dalej »