Lekcje, szkolenia i kursy

Sposoby radzenia sobie z trudnymi klientami

  Obsługa trudnego klienta bywa niełatwa. Czasami trzeba się zmierzyć z bardziej lub mniej uzasadnionymi roszczeniami, a zdarzeniom tym na ogół towarzyszą ogromne emocje – zarówno po stronie pracownika salonu, jak i jego oponenta. O tym, jak znaleźć profesjonalne rozwiązanie tych niełatwych – de facto dla obu stron – sytuacji, dowiesz się z dzisiejszej lekcji…. Czytaj dalej »

Konflikt i co dalej, czyli jak budować porozumienie

  „Nie ma problemów, są tylko rozwiązania” – mawiał Wojciech Olejniczak, Rektor Senior Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, w której miałam przyjemność pracować. Rzeczywiście, trzeba przyznać, że skoncentrowanie się na szukaniu rozwiązań przynosi pozytywne rezultaty. Poniżej kilka wskazówek, jak to robić. Oddziel ludzi od problemu Nierzadko skonfliktowane strony, zamiast skupić się na przyczynie nieporozumienia i na możliwych… Czytaj dalej »

Jak radzić sobie z konfliktami w salonie?

    Świadome zarządzanie salonem fryzjerskim czasami wiąże się z trudnościami. Doświadczył tego znajomy menedżer, który po przeanalizowaniu przychodów i kosztów prowadzenia salonu doszedł do wniosku, że fryzjer z obrotem miesięcznym w wysokości 9000 zł i wynagrodzeniem 40% jest nierentownym pracownikiem. Dlatego też zaproponował mu zmianę dotychczasowej umowy, wskazując jednocześnie na inne źródła zarabiania dodatkowych… Czytaj dalej »

SEM i SEO – czyli jak promować stronę internetową salonu

Stworzenie witryny internetowej to nie wszystko. Warto jak najefektywniej wykorzystać możliwości docierania do klientów za pomocą Internetu. W związku z tym trzeba jeszcze zadbać o to, aby strona była funkcjonalna (miała np. system rezerwacji online oraz informowała o aktualnych promocjach), czytelna (ułatwiała odnajdywanie najważniejszych informacji) oraz widoczna w sieci i dostępna dla klientów. Strona internetowa… Czytaj dalej »

5 różnych rzeczywistości i 5 różnych korzyści

  Jak można je wykorzystać w kontaktach z klientami salonów urody Menedżer salonu urody powinien nieustannie się edukować w dziedzinie psychologii, ponieważ w głównej mierze właśnie ta wiedza wpływa na efekty jego pracy zawodowej. Warto np. zdawać sobie sprawę z tego, że nasze wyobrażenia i osądy indywidualne oraz przekonania dzielone z innymi nakładają się na… Czytaj dalej »

Jak zorganizować opłacalną akcję promocyjną salonu

  Promocja przeważnie kojarzy się ze sprzedażą produktu i usługi w niższej cenie. W świecie beauty często jest tożsama z myśleniem: „Bardzo potrzebuję klientów, więc chętnie ich przyjmę za jakiekolwiek pieniądze”. W rzeczywistości promocja to nie tyle wołanie o pomoc w utrzymaniu płynności finansowej, ile świetne narzędzie do przyciągania uwagi klientów. Jednak przygotowanie takiej akcji… Czytaj dalej »

Budowanie efektywnych zespołów

  Warto wiedzieć, że zespół, którym zarządzamy, zanim stanie się w pełni dojrzały i efektywny, ewoluuje i przechodzi przez poszczególne etapy rozwoju; rozpoczynając od etapu I nazywanego tworzeniem, poprzez etap ścierania (II) oraz normowania (III), dochodzi do IV etapu, zwanego działaniem. Na każdym z tych etapów zarówno kompetencje (wiedza oraz umiejętności) pracowników, jak i ich… Czytaj dalej »

Jak skutecznie komunikować się z klientem?

  Nie wszyscy klienci potrafią w obrazowy i zrozumiały sposób opisać swoje oczekiwania dotyczące jakiegoś zabiegu czy nowej fryzury. Niektórzy zwyczajnie są jeszcze niezdecydowani, inni mogą nieświadomie wprowadzać nas w błąd. Podpowiadamy, jak się komunikować, by spotkania z klientem nie były wyłącznie stresującą walką. Aby odnieść sukces w branży hair&beauty, oprócz fachowej wiedzy i techniki… Czytaj dalej »

Dopasowanie się do klienta, czyli o typach osobowości cz. II

Fryzjer sangwinik to artysta Jeśli jesteś typem sangwinika, to prawdopodobnie do wielu rzeczy podchodzisz na luzie. Cenisz towarzystwo i lubisz, kiedy coś się dzieje. Bez towarzystwa nie bardzo wiesz, co z sobą zrobić. Bo to ludzie dodają Ci energii do życia. Sangwinicy są kreatywni, elastyczni i spontaniczni. Uwielbiasz nowości, ponieważ wolisz tworzyć, niż odtwarzać, dzięki… Czytaj dalej »

Dopasowanie się do klienta, czyli o typach osobowości cz. I

Część pierwsza   „Obsługuj klienta swego tak, jak sam chciałbyś być obsłużony” – któż z nas tego nie słyszał? Myślę, że większość doskonale zna to powiedzenie, a niektórzy stosują je nawet w praktyce. Tyle tylko, że pozostaje ono aktualne już tylko w połowie. I te 50% dotyczy kultury obsługi, na którą zawsze jest moda. Druga… Czytaj dalej »