Lekcje, szkolenia i kursy

Jak finansować działalność salonu fryzjerskiego i kosmetycznego

  Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa (w tym salony kosmetyczne i fryzjerskie) stanowią serce naszej gospodarki. Jednak na drodze rozwoju i umacniania pozycji rynkowej tych firm stoją liczne bariery, a do podstawowych przeszkód należą ograniczenia finansowe. Największe problemy z dostępem do zewnętrznych form finansowania mają osoby rozpoczynające działalność gospodarczą oraz firmy mikro. Nie posiadają one… Czytaj dalej »

Podstawy e-marketingu dla salonu urody

  Marketing internetowy to ogół działań podejmowanych w celu wykreowania wizerunku, wypromowania produktu lub usługi, skłonienia użytkownika do podjęcia jakiejś aktywności. Ten rodzaj działań to połączenie niektórych elementów marketingu tradycyjnego, reklamy i działań public relations z wykorzystaniem sieci internetowej. E-marketing zwiększa retencję, czyli gromadzenie klientów i potencjalnych klientów, zwiększa lojalność nabywców i w końcu konwersję,… Czytaj dalej »

Jak zdefiniować klienta docelowego w salonie urody

  Słownikowo klient docelowy to osoba, do której skierowany jest komunikat, reklama lub produkt. Różne grupy klientów oczekują różnych zachęt, cenią inne cechy produktów lub usług: jedni są wrażliwi na cenę, inni na standard, jakość, promocje, rodzaj oferowanych produktów i usług, serwis, wygodę (np. zwrócą uwagę na to, czy w pobliżu znajduje się parking, czy… Czytaj dalej »

Odpowiedzialność prawna fryzjera i kosmetyczki

Zarówno fryzjer, jak i kosmetyczka ponoszą odpowiedzialność za wykonywane przez siebie usługi. Ze względu na źródło powstania odpowiedzialności można co do zasady wyróżnić dwa jej rodzaje: odpowiedzialność kontraktową i odpowiedzialność deliktową. Odpowiedzialność kontraktowa W pierwszej kolejności wyróżnić należy tzw. odpowiedzialność kontraktową, czyli odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy. Kwestie związane z tym rodzajem odpowiedzialności… Czytaj dalej »

Skuteczny manager salonu

  Manager w branży beauty musi być przede wszystkim skuteczny. Sprawdźmy, jakie wymagania powinien spełniać kandydat na tę posadę, aby można mu było powierzyć kierowanie salonem. Jeszcze kilka lat temu to stanowisko kojarzyło się tylko z największymi i najbardziej ekskluzywnymi obiektami. Dziś managera coraz częściej zatrudniają właściciele mniejszych salonów i gabinetów, powierzając zarządzanie biznesem doświadczonym… Czytaj dalej »

Terminarz i Karta Klienta

Czyli jak rozpocząć profesjonalną obsługę klienta i zwiększyć przychody salonu fryzjerskiego.   „Przychodzi baba do lekarza” – któż z nas nie zna tych dowcipów? A co robi lekarz, kiedy przychodzi do niego baba? Otwiera kartę pacjenta, zapoznaje się z adnotacjami z dotychczasowych wizyt i… analogicznie u fryzjera: przychodzi klientka do salonu fryzjerskiego, a fryzjer, zanim… Czytaj dalej »

Jak stworzyć zwycięską strategię dla salonu?

  W nowoczesnym biznesie coraz częściej pojawiają się kluczowe słowa „strategia marketingowa”. Cóż to takiego? Przyjmijmy za jedną z definicji, że jest to zbiór zasad oraz wytycznych postępowania wyznaczających ramy dla rynkowych działań danego biznesu. Jeśli mówimy o tak zwanej strategii zwycięskiej, jest oczywiste, że przyjmiemy reguły, które doprowadzą nasz salon kosmetyczny do pełni sukcesu… Czytaj dalej »

Jak sprzedawać więcej?

Zachęć klienta swojego salonu do skorzystania z dodatkowych usług i produktów.   Czy można niewielkim kosztem podnieść dochody salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego? Można – zwiększając sprzedaż produktów lub usług dodatkowych. Wiele salonów, koncentrując się głównie na świadczeniu usług fryzjerskich czy kosmetycznych, nie zdaje sobie sprawy, jakim ogromnym potencjałem dysponuje, jeśli chodzi o sprzedaż dodatkowych produktów… Czytaj dalej »