Lekcje, szkolenia i kursy

Event jako sposób na promocję salonu i budowanie relacji z klientami

  Specjaliści od marketingu uważają eventy za jedną z ciekawszych i bardziej efektywnych metod budowania relacji z klientami oraz sposób na kreowanie świadomości marki. Eventy niezwykle dobrze przyjęły się w branży hair & beauty, która chętnie uczestniczy we wszelkiego rodzaju wydarzeniach, takich jak pokazy najnowszych trendów fryzjerskich, prezentacje produktów i sprzętu, targi, konferencje czy szkolenia… Czytaj dalej »

E-mail marketing w branży hair & beauty. Od czego zacząć?

  Wymiana wiadomości e-mail jest najbardziej rozpowszechnioną formą komunikacji w sieci. Obecnie prawie wszyscy polscy internauci – aż 97% – korzystają z poczty elektronicznej (IAB Polska, „Raport strategiczny Internet 2014”). Zasięg działań w tym kanale promocji okazuje się więc niezwykle szeroki. Dodatkowo, bez względu na branżę, e-mail marketing daje dużo większą szansę na dotarcie do… Czytaj dalej »

Jak salon urody może budować lojalność klientów?

  Pierwsza zasada lojalności – „tylko zadowolony klient ponownie skorzysta z usług Twojego salonu” – nadal obowiązuje. Należy ją jednak traktować wyłącznie jako podstawę budowania dalszego zaangażowania klienta. A ten dziś potrzebuje się poczuć prawdziwie wyróżniony i doceniony. To tylko jeden z wielu argumentów przemawiających za tym, że o lojalność klientów trzeba stale zabiegać. Aby… Czytaj dalej »

Odpowiedzialność społeczna w branży hair & beauty

   Aktywność coraz większej liczby salonów urody nie ogranicza się wyłącznie do świadczenia usług fryzjerskich, kosmetycznych czy spa. Wiarygodność marki i zaufanie do niej są budowane nie tylko przez jakość obsługi, ale również przez odpowiedzialność społeczną biznesu, czyli działania na rzecz rynku pracy, środowiska naturalnego, zdrowia oraz lokalnej społeczności. Oto przykłady działań prospołecznych, które pomagają… Czytaj dalej »

10 sposobów na przyciągnięcie klientów, czyli jak przygotować się do otwarcia salonu

  Na wstępie, nieco przewrotnie, kilka słów o tym, na jaki temat nie będzie porad w tym artykule. Kwestie wyboru świadczonych usług, doboru wyposażenia czy zatrudnienia personelu dokładnie rozważa każdy, kto zamierza prowadzić salon kosmetyczny. Do tego dochodzą sprawy formalno-prawne, księgowe czy nawet szukanie zewnętrznych źródeł finansowania biznesu. Najczęściej każdy z tych wątków jest dobrze… Czytaj dalej »

Prowadzisz salon urody? Poznaj swoją konkurencję i się wyróżnij!

  W tym odcinku Akademii Versum patrzymy na element otoczenia zewnętrznego, który ma ogromny wpływ na prowadzenie biznesu. To konkurencja. Jak mówi (pół żartem, pół serio) jedna z zasad walk wojennych, wroga trzeba znać, żeby móc go pokonać. Znając konkurencję, możesz odpowiednio sprofilować wizerunek swojego salonu oraz tak dobrać narzędzia marketingowe, aby wyróżnić się z… Czytaj dalej »

Jak czytać wyniki swojej firmy, by zwiększać zyski

  Prowadzenie interesów to nie tylko regularne sprawdzanie, czy na koniec miesiąca będzie dość pieniędzy na pokrycie kosztów i czy zostanie coś jeszcze na inwestycje. Takie krótkoterminowe zestawienia nie wystarczą do podejmowania decyzji o dalszym rozwoju. Prowadząc biznes w branży hair&beauty, musisz ciągle zadawać sobie pytanie „i co dalej?”. Jak zwiększyć liczbę klientów i sprzedaż,… Czytaj dalej »

Jak wykorzystać trendy konsumenckie, by wyróżnić się na rynku i zwiększyć sprzedaż w salonie cz. II

Trend# 5. Kobiety sukcesu Współczesna kobieta nie jest już przysłowiową kurą domową. Wiele zawodów, które wcześniej zarezerwowane były wyłącznie dla mężczyzn, zaczynają wykonywać kobiety. Jest nas coraz więcej w polityce, zajmujemy najwyższe stanowiska w pracy. Współczesna kobieta zna swoją wartość i coraz częściej zaczyna dbać także o siebie oraz realizację swoich pasji. Dużą wagę przywiązuje… Czytaj dalej »

Jak wykorzystać trendy konsumenckie, by wyróżnić się na rynku i zwiększyć sprzedaż w salonie cz. I

  Jak to się dzieje, że ludzie wybierają ofertę konkretnego salonu, korzystają najchętniej z takich, a nie innych usług, a potem już zawsze wracają do tego miejsca? Odpowiedź wydaje się prosta: oferta jest dopasowana do profilu konkretnego klienta. Im lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów, stylu życia, przekonań i oczekiwań, tym większa szansa na powodzenie biznesu. Jak… Czytaj dalej »

Jak sprzedawać kosmetyki, czyli merchandising w branży beauty

  Czy wiesz, o ile wzrośnie sprzedaż kosmetyków w Twoim salonie, jeśli je odpowiednio wyeksponujesz? Prawidłowa ekspozycja produktów w salonie fryzjerskim czy kosmetycznym może zwiększyć ich sprzedaż nawet o 30%. Co ważniejsze, nie jest to trudne, a dobre wyniki można osiągnąć w zasadzie bez żadnych nakładów finansowych. Wystarczy odrobina zmysłu organizatorskiego oraz znajomość najważniejszych zasad… Czytaj dalej »