Lekcje, szkolenia i kursy

Dopasowanie się do klienta, czyli o typach osobowości cz. I

Część pierwsza   „Obsługuj klienta swego tak, jak sam chciałbyś być obsłużony” – któż z nas tego nie słyszał? Myślę, że większość doskonale zna to powiedzenie, a niektórzy stosują je nawet w praktyce. Tyle tylko, że pozostaje ono aktualne już tylko w połowie. I te 50% dotyczy kultury obsługi, na którą zawsze jest moda. Druga… Czytaj dalej »

Wizerunek salonu i jego wpływ na klientów

  Czy zastanawialiście się kiedyś, co to jest wizerunek salonu i jakie ma znaczenie dla klientów oraz Waszego biznesu? I dalej, dlaczego w jednym salonie brakuje klientów, a w innym wręcz przeciwnie (co więcej, na wizytę trzeba się zapisywać nawet z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem)? Pierwsza odpowiedź, jaka przychodzi nam do głowy, jeśli chodzi o liczbę klientów,… Czytaj dalej »

Jak poprawić jakość obsługi w salonie?

  Nie jest łatwo zdobywać nowych klientów. Tym bardziej więc nie można sobie pozwolić na ich utratę. Jak zachęcić więcej osób do regularnych odwiedzin w salonie? Stawiając na profesjonalną obsługę klientów. Według Genesys Telecommunications Laboratories z powodu niesatysfakcjonującej obsługi klientów polskie przedsiębiorstwa tracą przychody rzędu 8,8 mld euro rocznie. Taką przyczynę wskazało od 49% do… Czytaj dalej »

Jak zachęcić klientów do powrotu i zwiększyć ich lojalność

  Samo zadowolenie klienta z wykonanej usługi nie przekłada się bezpośrednio na jego lojalność. Bez dodatkowych zachęt i dobrze przemyślanej strategii budowania stałej relacji z klientem pieniądze wydane na jego pozyskanie mogą być jedynie stratą. Zapełnienie grafiku salonu nowymi wizytami to jedynie niewielka część sukcesu. O pełnym powodzeniu biznesowym można mówić, kiedy z tych wizyt… Czytaj dalej »

Podstawy e-marketingu dla salonu urody

  Marketing internetowy to ogół działań podejmowanych w celu wykreowania wizerunku, wypromowania produktu lub usługi, skłonienia użytkownika do podjęcia jakiejś aktywności. Ten rodzaj działań to połączenie niektórych elementów marketingu tradycyjnego, reklamy i działań public relations z wykorzystaniem sieci internetowej. E-marketing zwiększa retencję, czyli gromadzenie klientów i potencjalnych klientów, zwiększa lojalność nabywców i w końcu konwersję,… Czytaj dalej »

Jak zdefiniować klienta docelowego w salonie urody

  Słownikowo klient docelowy to osoba, do której skierowany jest komunikat, reklama lub produkt. Różne grupy klientów oczekują różnych zachęt, cenią inne cechy produktów lub usług: jedni są wrażliwi na cenę, inni na standard, jakość, promocje, rodzaj oferowanych produktów i usług, serwis, wygodę (np. zwrócą uwagę na to, czy w pobliżu znajduje się parking, czy… Czytaj dalej »

Jak stworzyć zwycięską strategię dla salonu?

  W nowoczesnym biznesie coraz częściej pojawiają się kluczowe słowa „strategia marketingowa”. Cóż to takiego? Przyjmijmy za jedną z definicji, że jest to zbiór zasad oraz wytycznych postępowania wyznaczających ramy dla rynkowych działań danego biznesu. Jeśli mówimy o tak zwanej strategii zwycięskiej, jest oczywiste, że przyjmiemy reguły, które doprowadzą nasz salon kosmetyczny do pełni sukcesu… Czytaj dalej »

Jak sprzedawać więcej?

Zachęć klienta swojego salonu do skorzystania z dodatkowych usług i produktów.   Czy można niewielkim kosztem podnieść dochody salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego? Można – zwiększając sprzedaż produktów lub usług dodatkowych. Wiele salonów, koncentrując się głównie na świadczeniu usług fryzjerskich czy kosmetycznych, nie zdaje sobie sprawy, jakim ogromnym potencjałem dysponuje, jeśli chodzi o sprzedaż dodatkowych produktów… Czytaj dalej »